Test jezelf

Hoe ´aardig´ schrijf jij
voor je klanten?

Ben je benieuwd of je teksten klantgericht zijn? Neem hier de proef op de som.
Vink voor jezelf de voorbeelden aan, die bij je passen.

  • Op je webpagina’s/in je brochure beschrijf je uitvoerig wat jouw bedrijf doet en kan. De focus ligt op je aanbod.
  • Je gebruikt vaker de naam van je bedrijf en ‘ik’ en ‘wij’, dan de woorden ‘u’ of ‘jij’.
  • Jouw belangrijkste boodschap, conclusie of aanbod staat onderaan een pagina.
  • Je laat eerst zien in welke stappen je tot resultaat of succes komt.
  • Het uiterlijk van je tekst is van ondergeschikt belang.
  • Een spelfoutje hier of daar is geen probleem, als maar begrijpelijk is wat je bedoelt.
  • Hoe minder tussenkopjes of witregels, hoe meer ruimte er overblijft om jouw potentiële klant te overtuigen.
  • Je gebruikt graag beeldspraak om iets duidelijk te maken.
  • Jouw webteksten zijn zeer volledig. Daarom past een pagina bijna nooit op één scherm.
  • Alles is toegestaan om jouw klant te prikkelen.
  • Je tekst is informatief. Het is een monoloog en geen gesprek op papier.
  • Jouw vakmanschap is overduidelijk. Je gebruikt (juridische) vaktermen om dit aan te tonen.
  • Uit formele volzinnen blijkt hoe professioneel en deskundig je bent.

Herken je één of meer van de bovengenoemde punten?
Dan is er ruimte voor verbetering! Hoe meer vinkjes je zette, hoe meer winst je nog kunt boeken. Mooi toch? Bij de uitslag zie je hoe jouw teksten er qua klantgerichtheid voor staan.

Meer weten? Neem gerust contact op.

De uitslag

Hoe klantgericht schrijf jij?

Geweldig!
Zodra Tekstbureau Saer een vacature heeft, ontvang ik graag jouw cv.
Mijn tip: blijf kritisch op je spelling en houd je klant altijd voor ogen als je schrijft.

Je bent goed bezig, maar kunt nog nèt iets aardiger zijn voor je klant.
Waarschijnlijk kun je met een paar aanpassingen je tekst al succesvoller toespitsen op je doelgroep. Misschien heb je genoeg aan een aantal praktische tips? Of heb je juist meer baat bij iemand die jouw spelling controleert?

Je zet de eerste stappen op het gebied van klantgericht schrijven.
Goed van jou! Alle begin is moeilijk. Het belangrijkste is dat je het probeert. De vraag is
nu wat je wil. Niets doen en de kans missen om meer klanten te bereiken? In jezelf
investeren om klantgerichter te leren schrijven? Of het schrijven uitbesteden? Ik help je graag beslissen.

Klantgericht schrijven is (nog) niet jouw ding.
In je teksten staan vooral jij en je bedrijf centraal, en niet je klanten. De meeste ondernemers, die deze test maakten, hebben dezelfde score als jij. Je bent dus in goed gezelschap. Durf jij je te onderscheiden door het anders – klantgerichter – aan te pakken? Wil je zelf klantgericht leren schrijven ? Of laat je het schrijven liever aan een expert over? Aan jou de keus.

Zoek je iemand die je adviseert, die redigeert of die je teksten (her)schrijft?
Zeg het maar: waar ben jij het meest mee geholpen? Bij Tekstbureau Saer is veel mogelijk. En zoek je iets wat ik je niet kan bieden? Dan vertel ik je dat ook. Het gaat erom dat jij tevreden bent.

Bel of mail gerust voor een vrijblijvend gesprek: 06 51 36 86 46 of info@tekstbureausaer.nl.