SCHRIJVEN

Heldere, positieve teksten, die makkelijk leesbaar zijn.

Tekstbureau Saer schrijft klantgerichte teksten.

Of misschien kan ik beter zeggen: dubbelklantgerichte teksten. De teksten zijn namelijk niet alleen gericht op jou (als klant), maar ook op jouw klanten. Jouw unieke verhaal en het leesgemak voor je doelgroep staan centraal. En je belangrijkste boodschap? Die staat bovenaan in plaats van ergens onderaan een pagina, zoals vaak gebeurt. De meeste lezers willen namelijk snel zien wat jij ze te bieden hebt.

Je kunt bij Tekstbureau Saer onder andere terecht voor teksten voor: websites, folders, offertes, bedrijfsplannen, brochures, (online) kranten, blogs, LinkedIn-profielen en personeelsbladen.

Schrijven: voor jou en je klanten
Herschrijven:  voorkom afhakers

Als expert op je vakgebied weet jij natuurlijk als geen ander waarom een (potentiële) klant bij jou moet zijn. Jij kunt iemand echt helpen! Maar daarover schrijven…dat laat je liever aan een specialist over.

De voordelen van een tekst van Tekstbureau Saer

Bij Tekstbureau Saer krijg je een tekst, die:

  • voelt alsof je hem zelf geschreven hebt;
  • jouw unieke waarde goed tot zijn recht laat komen;
  • bij jou én jouw klanten past;
  • duidelijk gestructureerd, positief geformuleerd en makkelijk leesbaar is;
  • goed vindbaar is voor zoekmachines (SEO), als het om een webtekst gaat.

Met een klantgerichte tekst bereik je meer.

Daarmee vergroot je namelijk de kans dat jouw doelgroep:

  • de tekst van je website, brochure, offerte, folder of (nieuws)brief echt leest;
  • jouw boodschap begrijpt;
  • in actie komt. En bijvoorbeeld klant wordt of blijft.

Wat wil jij bereiken met jouw tekst?
Meer zichtbaarheid voor je bedrijf, een grotere bekendheid van je product, meer begrip, sympathie, vertrouwen of omzet? Zeg het maar. Ik zorg er graag voor dat jouw boodschap goed overkomt. Wil je een tekst laten (her)schrijven voor je website, brochure, blog, LinkedIn-profiel of schoolgids? Of wil je een interview laten uitwerken voor je personeelsblad?

Neem gerust contact op.

Jij wil dat jouw boodschap anders – beter – overkomt? Goed van jou! Erkennen dat je tekst voor verbetering vatbaar is, is je eerste winst. Wil je dat je (web)tekst bondiger, concreter, actiever, duidelijker, persoonlijker, commerciëler, zoekmachine-vriendelijker is? Het kan allemaal. Ik giet jouw verhaal in een klantgerichte vorm. Je zult zien dat je dan meer met uw tekst kunt bereiken.

In een klantgerichte tekst staan jouw unieke verhaal en het leesgemak voorop. Je doelgroep ziet snel waar je tekst over gaat dankzij:

  • overzichtelijke alinea’s
  • korte zinnen en
  • kernachtige tussenkopjes.

Zo stimuleer je je potentiële klanten om door te lezen. En voorkom je dat ze snel afhaken, of op zoek gaan naar je concurrent.

De meest voorkomende fout in (web)teksten: het belangrijkste staat onderaan.

Iedereen kan schrijven. De een wat beter dan de ander, maar toch. Er zijn genoeg bevlogen ondernemers die zelf hun websites vullen met pakkende teksten. Daar tegenover staan veel websites waarbij eigen schrijfwerk tot gemiste kansen leidt. De oorzaak? Noem het bewijsdrang. Een verhaal over hoe goed jouw bedrijf is en wat jij precies doet om een resultaat te bereiken is natuurlijk leuk om te vertellen. Maar is het ook het eerste wat een lezer wil weten? Meestal niet. Die wil vooral weten welke pijn jij voor hem of haar verlicht. Of welke voordelen jouw product of dienst oplevert.

Wil jij je teksten verbeteren? Ik help je graag: info@tekstbureausaer.nl

Een tevreden klant: ‘Ik merkte dat lezers van mijn website moeite hadden om te begrijpen wat ik nu precies doe. Dat veranderde nadat Tekstbureau Saer de teksten herschreef. Sarians kritische vragen hielpen mij mijn kracht als ondernemer helder te formuleren. Heel knap hoe ze de juiste toon wist te raken. De teksten voelen nog steeds alsof ze van mij zijn. Ik verwijs mensen nu vol trots door naar mijn website.’