Jij wil dat jouw boodschap anders – beter – overkomt? Goed van jou! Erkennen dat je tekst voor verbetering vatbaar is, is je eerste winst. Wil je dat je (web)tekst bondiger, concreter, actiever, duidelijker, persoonlijker, commerciëler, zoekmachine-vriendelijker is? Het kan allemaal. Ik giet jouw verhaal in een klantgerichte vorm. Je zult zien dat je dan meer met uw tekst kunt bereiken.
In een klantgerichte tekst staan jouw unieke verhaal en het leesgemak voorop. Je doelgroep ziet snel waar je tekst over gaat dankzij:
- overzichtelijke alinea’s
- korte zinnen en
- kernachtige tussenkopjes.
Zo stimuleer je je potentiële klanten om door te lezen. En voorkom je dat ze snel afhaken, of op zoek gaan naar je concurrent.
De meest voorkomende fout in (web)teksten: het belangrijkste staat onderaan.
Iedereen kan schrijven. De een wat beter dan de ander, maar toch. Er zijn genoeg bevlogen ondernemers die zelf hun websites vullen met pakkende teksten. Daar tegenover staan veel websites waarbij eigen schrijfwerk tot gemiste kansen leidt. De oorzaak? Noem het bewijsdrang. Een verhaal over hoe goed jouw bedrijf is en wat jij precies doet om een resultaat te bereiken is natuurlijk leuk om te vertellen. Maar is het ook het eerste wat een lezer wil weten? Meestal niet. Die wil vooral weten welke pijn jij voor hem of haar verlicht. Of welke voordelen jouw product of dienst oplevert.
Wil jij je teksten verbeteren? Ik help je graag: info@tekstbureausaer.nl
Een tevreden klant: ‘Ik merkte dat lezers van mijn website moeite hadden om te begrijpen wat ik nu precies doe. Dat veranderde nadat Tekstbureau Saer de teksten herschreef. Sarians kritische vragen hielpen mij mijn kracht als ondernemer helder te formuleren. Heel knap hoe ze de juiste toon wist te raken. De teksten voelen nog steeds alsof ze van mij zijn. Ik verwijs mensen nu vol trots door naar mijn website.’